dalgalı ajur bebek yeleği

 

 

Çoook uzun bir aradan sonra MERHABA.

Öncelikle yeni yıl herkese sağlık ve mutluluk getirsin. Hayırlı bereketli geçsin inş.

Yeni örgülere devam ve ilk olarak bu bebek yelekleriyle başladım.Bebek örgüleri devam edecek

bu arada hayırlısıyla:).Dalgalı ajur yani karnıbahar modeli örgüsü ile birkaç yelek ördüm ve

elimden geldiğince açıklamaya çalışacağım.Çok kolay bir örgü sayılarını ayarlamak önemli sadece

gerisi basit.Önce yeleğin başlangıcında sayılarını resimde görebilirsiniz,4 sıra haroşa ördükten sonra

ön,kol,arka,kol ve ön sayılarını ayarlıyoruz.

Yaka kısmının güzel olması için yaka oyuntusu yaptım gerçekten çok daha hoş duruyor.

Resimdeki gibi sol taraftaki son ajur kısmını ördükten sonra iki ilmeği örüp geri dödüm ilmek sonuna gitmedim yani.Arka kımında tersindede aynı sıra sonuna kadar değil ajurun yanındaki iki ilmeği örüp döndüm.

Her sırada iki ilmeği daha örüp dönünce lastik kısmına kadar gelmiş oluyoruz ve daha sonra normal örmeye devam ediyoruz.

Bu şekilde yaka kısmı oluyor.

artırmalar bitince kollara 49 ilmek ayırıp beden kısmında 120 ilmek kalacak.

kenar lastik 6-6 ilmek orta örnek koyacağımız beden sayısı 108 ilmek toplam 120.

örneği kurmak için lastik kısmını örüp kenardaki 6 ilmeği ikişer örüyoruz 3 ilmeğe düşürüyoruz.

diğer altı ilmeği artırma yaparak 12 ilmeğe çıkarıyoruz-diğer 12 ilmeği ikişer örüp 6 ilmeğe düşürüyoruz.

resimde gösterdiğim gibi devam edip kenarda sonda kalacak  6 ilmeğide ikişer örüp 3 ilmeğe düşürüp

lastiği örüyoruz ve arka kısmı ters değil düz örgü olarak öreceğiz.

     

ister 2 sıra ister 4 sıra örüp tekrar örnek koyulur.

örgü, hırkalar, yelekler kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , . 15 Comments »

15 Yanıt to “dalgalı ajur bebek yeleği”

  1. Ayşe Şanlı Says:

    örneklerde açıklamalarda çok güzel ve anlaşılır zaman ayırdıgınız için çok teşekkürler ellerinize ve emeginize saglık

  2. Derya Ozlen Says:

    merhaba örgüleriniz harika bayılıyorum çoğunu uyguladım bile 🙂 ellerinize sağlık.. yalnız şu yaka oyuntusunu bir türlü anlayamadım yardımcı olursanız çok sevinirim 🙂 şimdiden teşekkürler..

  3. biryudumhobi Says:

    Aslında o kadar basitki resimlerde iyice bakın çözeceksiniz mutlaka.
    burdan açıklamaya çalışayım biraz.haroşa lastiği ördükten sonra ilk sırada ön,kol artırmaları arka kısmı ve diğer kol artırmasını yaptım ve 2 ilmeği ördüm geri döndüm tersinden ördüm diğer kol artırma başına gelip yeleğin ön örgüsüne yani yine 2 ilmeği örüp ilerlemedim geri ön yüzünden örmeye devam ettim.yine 2 ilmeği örüp döndüğüm yere gelince 2 ilmeği daha ördüm yani 4 ilmek örmüş oldum yine geri döndüm bu şekilde devam ediyor taki haroşa lastiğe gelene kadar.

  4. Anonim Says:

    haroşasını nasıl yaptığınızı daha açık anlatır mısınız ? haroşayı önden mi kesiyoruz

  5. biryudumhobi Says:

    Kol harosalarindan bahsediyorsaniz evet.once harosa orup kesiyorum sonra bedeni oruyorum.

  6. arzu Says:

    örneğe başlamadan önceki beden arttırmaları kaç ilmekte bir yapılıyor…

  7. gül Says:

    arayıpta bulamadığım örnekti açıklamalar çok güzeldi çoç çok teşekkürler,elleriniz dert görmesin.

  8. Anonim Says:

    Aylardir bu modeli ògrenmeye çalisiyordum.tek anladigim site sizinki oldu.o kadar güzel anlatmissinizki .örnek ne kadar basitmis diyorum simdi.ellerinize, emeginize saglik

  9. Anonim Says:

    çok teşekkürler canım. oldukça detaylı anlatmışsınız…

  10. gülen Says:

    ELLERINE SAGLIK HARIKA OLMUSLARRR

  11. Anonim Says:

    videolu anlatırmısın sarı yelegi yapamıyorm

  12. Anonim Says:

    Slm bende bu yeleği örmeğe calışıyorum artişları yaptıktan sonra kol bizde 60 ilmeğe çıktı sizinki 49 artış sayısı ve ajur sayıları aynı anlıyamadım yardımcı olursanız sevinirim

  13. Anonim Says:

    Slm bu yeleğı örmeğe calışıyorum artışları ajurları aynı sayıda yaptım sizin kol ilmeği 49 benimki 60 ı aştı bi anlam veremedim yardımcı olursanız sevinirim

  14. Aslı Sudem Says:

    Sayenizde anneannem kuzenime yapti 2 gün sürdü. Teşekkürler 💜💜💜

  15. lale Says:

    kol örülüp bitirilince bedene geçerlen arttırma var mı yoksa hemen birleştiriliyor mu


güzel yorumlarınızı alayım